Felhasználási feltételek

Az www.epulethigienia.hu online áruházat a Épülethigiénia Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató, és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vásárló között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. A Vásárló a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a szolgáltató webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.


Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve:Épülethigiénia Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
A szolgáltató székhelye: 8200 Veszprém, Síp u. 16.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@epulethigienia.hu
Cégjegyzékszáma: 19-09-517614
Adószáma: 25126589-2-19
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: 06 30 951 6000
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai: Webnode AG.

Alapvető rendelkezések, rendelés menete:

A webáruházban folytatott tevékenység takarító gépek, takarító eszközök, tisztítószerek  értékesítését szolgálja, melyek szállítását a Szolgáltató elsősorban Magyarország teljes területére vállalja. Külföldi lakóhelyre, vagy telephelyre történő kiszállítási igény esetén, kérjük, a megrendelés feladása előtt szíveskedjen e-mailben, vagy telefonon felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval, előzetesen tisztázandó a feladni kívánt megrendelésének teljesíthetőségét, illetve annak feltételeit.

A megrendelések leadása az Épülethigiénia internetes áruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a www.epulethigienia.hu webcímen. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el.

A termékkínálatunk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából ismerheti meg részletesen. Kérdés esetén a megadott elérhetőségek bármelyikén készséggel állunk szíves rendelkezésére.

A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma. A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve: magyar.

A Szolgáltató papír alapú számlát állít ki, melyet személyes átvétel esetén a helyszínen, postázás esetén a csomaggal együtt bocsát a Vásárló rendelkezésére. 

A Szolgáltató fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy a leadott megrendelés feldolgozását követően a megrendelt termékmennyiségtől kevesebb termék rendelkezésre bocsátását igazolja vissza, illetőleg, amennyiben a megrendelt termék bármely oknál fogva a Szolgáltató számára nem elérhető, annak kiszolgálását minden indokolás nélkül visszautasítsa.

Az internetes közzététel esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, erre vonatkozóan mindenféle jogi út igénybevételét kizárjuk. A webáruház internetes felületén feltüntetett képek a vonatkozó termék lényeges tulajdonságát hivatottak bemutatni, helyenként illusztrációk, vagy egyéb felszereléseket is tartalmaznak.

Az internetes felületünkön olvasható vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, illetve olyan nyilatkozatnak, mely szerint az adott termék korlátlan mennyiségben állna rendelkezésre.

Szolgáltató jogosult a honlapon feltüntetett árakat és jelen általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani. A módosítás a honlapon történő megjelenítés időpontjától hatályos azzal, hogy a szabályszerűen megrendelt és visszaigazolt megrendelések teljesítése a visszaigazolásban szereplő árakon, a visszaigazolás időpontjában közzétett hatályos általános szerződési feltételekkel történik. A módosítás visszamenőleges hatállyal nem bír, a már létrejött szerződéseket nem érinti.

A Vásárló által megadott hibás, téves adatokból eredő teljesítési problémákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, e tekintetben a felelősség kizárólagosan a Vásárlót terheli.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen az internetes hálózatban, levelezőrendszerben, bármilyen adatforgalomban felmerülő technikai vagy szoftverhibáért, és azok következményeiért.

A vásárlás regisztrációhoz nem kötött. Amennyiben regisztráció nélkül kíván vásárolni, úgy a Pénztár beállítások alatt a "Vásárlás vendégként" funkciót szükséges választania.

Abban az esetben, ha regisztrálni szeretne webáruházunkban, ezt megteheti a "Menü" címszó alatt látható "Regisztráció" feliratra kattintással. A regisztráció során személyes adatok (név, cím, e-mail, telefon) továbbá jelszó megadására van szükség. A folyamat során lehetősége van "Hírlevél"-re való feliratkozásra is. Kérjük olvassa el figyelmesen az "Adatvédelmi szabályzat"-ot, melynek elfogadása a regisztrációs folyamat utolsó lépése. A regisztrációs folyamat lezárásaként küldünk Önnek egy e-mailt, mellyel visszaigazoljuk a sikeres regisztrációt.

Ha Ön a jövőben mégsem kíván hírlevelet kapni, leiratkozhat a hírlevelek alján lévő linken keresztül, vagy közvetlenül jelezheti szándékát e-mailben az info@epulethigienia.hu e-mail címen.

A regisztráció során megadott felhasználó nevével és jelszavával tud bejelentkezni a webáruházba, ahol a "Bejelentkezés" menüpont alatt a későbbiekben lehetősége van a személyes illetve a számlázási adatok módosítására, megadott jelszavának cseréjére is.

A Főoldal bal oldalán "Termékek" címszó alatt, vagy akár a "Keresés" gomb segítségével is megkeresheti a megvásárolni kívánt terméket, és a termék alatt található "Részletek" feliratra való kattintással megtekintheti a termékleírást. 

Ha megtalálta a keresett terméket, a "Kosárba" gomb segítségével teheti azt a kosarába. Amint egy terméket a kosarához ad, megjelenik egy táblázat, ahol lehetősége van a "Darabszám" felirat alatt a megrendelni kívánt darabszámokat rögzíteni.

Amennyiben olyan terméket tett a kosárba, amire nincsen szüksége, akkor a darabszám mellett található törlést szimbolizáló ikonra kattintva törölheti kosarából a terméket.

Ha nem megfelelő mennyiségű terméket tett a kosárba, akkor a termék darabszámának módosításával változtathat az értéken.

Ahhoz, hogy a megrendelését leadhassa, el kell fogadnia a felhasználási feltételeket. Az "Elolvastam a felhasználási feltételeket" címszóra kattintva megismerheti azokat. A szerződési feltétek elfogadását a címszó előtt található négyszögbe kattintva kell jeleznie.

A "Pénztár" címszó alatt megadhatja számlázási illetve szállítási adatait, rögzítheti a szállítási és fizetési módot.

Ezt követően a "Rendelés befejezése" gombbal feladhatja rendelését. A webáruház a Vásárló által megadott e-mail címre egy összesítő e-mailt küld, amely tartalmazza a megrendelés adatait.

Amennyiben az utánvételes fizetési módot választotta, a "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomása után már nincsen más dolga, mint várni a csomagot, és a csomag megérkezésekor kifizetni a terméket, és a szállítási díjat.

Abban az esetben, ha az átutalásos fizetési módot választotta, a banki átutalásról ismertetőt olvashat a rendelés véglegesítése során.

A raktáron nem lévő termék rendelése esetén a megrendelt áru értékének 20%-áról előlegszámlát küldünk. A megrendelést csak akkor áll módunkban teljesíteni, ha az előlegszámla értéke a bankszámlánkra megérkezett.

Szolgáltató rendszere a megrendelés hozzá történő megérkezését követően e-mailt küld a megérkezésről. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott szállítási illetve fizetési módokat, a rendelés sorszámát, valamint a Vásárló rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

A szerződés ezzel a szabályszerű visszaigazolással és az abban szereplő feltételekkel jelen általános szerződés feltételek szerint jön létre a felek között. Ha a Vásárló nem kapja meg a visszaigazolást, úgy mentesül az ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt terméket nem köteles átvenni.

A Szolgáltató a megrendelés hozzá történt megérkezését követő 24 órán belül a teljesítés érdekében ellenőrzi, hogy a megrendelésben szereplő adatok valósak, teljesek és egyértelműek. Amennyiben a megrendelés bármilyen okból hiányos, vagy nem egyértelmű adatokat tartalmaz a Szolgáltató e-mail-ben, vagy a megrendelésen feltüntetett egyéb elérhetőségen felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval az adatok kiegészítése, pontosítása érdekében.

A webáruházban található termékek között minden igyekezetünk ellenére előfordulhat olyan termék, melyet kosárba lehet tenni és meg lehet rendelni, de nincs készleten, illetve nem is szerezhető be. Ebben az esetben mielőbb értesítjük a Vásárlót.

Házhoz szállítás

A termékek házhoz szállításának díjszabását a "Szállítási információk" menüben találják meg. Házhozszállítással történő rendelés esetén, kérjük, átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni webáruházunkba.

A szabályszerű megrendelést követően kiszállítandó csomagokat a visszaigazolást követő 1-5 munkanapon belül adja fel a Szolgáltató a Vásárló által meghatározott szállítási címre. A Szolgáltató a csomag feladásának tényéről minden esetben e-mail-ben tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Vásárló személyesen veszi át a megrendelt terméket, a Szolgáltató az átvétel pontos dátumáról is minden esetben e-mailben tájékoztatja.

A szerződés Szolgáltató által történt teljesítésének az áru átvétele számít, ezért kérjük, feltétlenül győződjön meg átvételkor:

a csomagolás sértetlenségéről,

az áru épségéről, és mennyiségéről

valamint a rendelésben megadott és számlán szereplő tételek és árak egyezőségről.

Az árut a megrendelést követően, telefonon vagy e-mailben egyeztetett határidőn belül futárszolgálattal elküldjük. Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, úgy a csomagról értesítést hagy. A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban megkísérli a kiszállítást. Csak a második sikertelen kézbesítés után kerül vissza webáruházunkba a csomag.

Tájékoztatjuk Tisztelt Vásárlóinkat, hogy a házhoz szállítás minden esetben a rendelés során megadott házszámig történő sérülésmentes kiszállításra vonatkozik. Az esetleges emeletre történő feljuttatást, és a termék beüzemelését a szolgáltatás nem tartalmazza.

Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét.

Fizetési módok:

  • Utánvétes fizetés: a fizetés az áru átvételével egyidőben a számla ellenértékének fuvarozó képviselőjének készpénzzel történő teljesítésével.
  • Pénzintézeti átutalás: a megrendelés jóváhagyása során megadjuk a szükséges banki adatokat. A Szolgáltató a megrendelt árut tartalmazó csomagot a vételár beérkezésének könyvelését követő munkanapon adja fel a megrendelésen meghatározott szállítási címre.
  • Személyes átvétel, vagy helyi szállítás esetén a fizetés történhet a termék átvételekor készpénzzel, bankkártyával, továbbá a honlapon feltüntetett egyéb fizetési módok is igénybe vehetőek.

A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei

A Vásárló jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét jelezheti e-mail üzenetben vagy postai úton.

A Vásárló a termék átvételét követő 14 - tizennégy - munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és e határidőn belül visszajuttathatja a terméket a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26) Kormányrendelet szerint. A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
A vevő elállása esetén eladó az áru ellenértékét haladéktalanul, de legkésőbb tizennégy napon belül visszatéríti. Az eladó kizárólag használatba nem vett, sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén téríti vissza a vételárat ezen pont alapján.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Vásárló levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Amennyiben a vásárló egy szerződésszerűen teljesített rendelést nem vesz át és a futárszolgálat a profibringa internetes üzlet költségén visszahozza a csomagot, akkor fenntartjuk a jogot, hogy a Vásárlót a jövőben csak banki átutalással történő előzetes fizetés esetén szolgáljuk ki.

A törvény értelmében, bizonyos esetekben nem illeti meg a megrendelőt az elállási jog:
- Olyan termék esetén, amelynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ. (pl. fénymásolópapír, számítástechnikai termékek, nyomtató kellékanyagok)

- Kifejezetten a megrendelő kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, illetve gyorsan romló élelmiszerek esetén.
- Hang, kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó - választása szerint - az IX/a. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.


Garancia, jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok a IX. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A termék Vásárló részéről történő átvételét követő nem megfelelő szerelés garanciavesztéssel jár, ezért szükség esetén forduljon szakemberhez!

Garanciális ügyintézésre visszaküldött termékeket kizárólag blokkal vagy számlával együtt fogadunk, továbbá szükséges a vitatott probléma részletes leírása is. Ezek nélkül sajnos nem tudjuk az ügyintézést lefolytatni. (Garanciális problémával rendelkező termékek postacíme: 8200 Veszprém, Vécsey K. u. 8/O) A garanciális termék visszajuttatása webáruházunkba a Vásárló feladata és költsége is őt terheli.

A jótállás a termék feladásának, személyes átvétel esetén az átvétel napjával kezdődik és az aznapi dátummal kiállított számlával és jótállási jeggyel bizonyítható! Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Nem minősül garanciának:

-A takarító eszköz, berendezés szakszerűtlen szerelési hibájából adódó meghibásodásokra, károkra.

-Természetes elhasználódás, kopó alkatrészek pl. kefék, felszívógumi kopásából származó teljesítményvesztés

-Nem az előírt vegyszerek/berendezések használata

Vegyes rendelkezések

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kiköti a Veszprémi Városi Bíróság illetékességét.  


2023